HTML

2012.04.10. 13:00 -igu-

Háttérkép anomáliák

Az egyik cimborám meglepett egy kellemes háttérképpel, ám azt a PlayBook nem jól jelenítette meg.
Kicsit utána jártam, mi az oka annak, hogy a képnek csak egy aránylag kis részlete látszik, és az alábbiakra jutottam:
Mint tudjuk, a PlayBook kijelzőjének felbontása 1024*600, az oldalak aránya pedig 1:1.706 (vagy 1:0.5859 - attól függ, merről nézzük).

A kapott fotóból csináltam magamnak egy 1024*600-as változatot (crop+resize), majd feltöltöttem a tabletre háttérképnek. Valamiért csak a kép közepe jelent meg, hiába egyezett meg a felbontás..
Arra gyanakodtam, hogy a PlayBook felskálázza az adott képet úgy, hogy a kép rövidebbik oldalának hosszát igazítja a kijelző hosszabbik oldalához. Így érhető el az, hogy a tablet elforgatásakor sem látunk fekete csíkot a képernyő szélein, inkább levág a képből. A felskálázott kép felbontása (kicsit kerekítve) 1746*1024 lesz, a képernyőhöz viszonyított elhelyezése pedig így alakul:

Próbaképpen készítettem egy rajzot, ami már a fenti felbontású, és jeleztem rajta a két különböző kijelzőhelyzetet is.
A képet beállítottam a Playbook-on háttérképnek, kíváncsi voltam, helytáll-e az elméletem.
Az eredmény valós felbontásban: 
kép1

kép2

Pontosan azt kaptam, amire számítottam, a Playbook a felskálázott kép közepéről jeleníti meg azt a részt, ami kifér az adott felbontásban. Hogy mi a megoldás? Teljesen jó megoldás nincs, legalábbis én nem találtam. Annyit tudtam tenni, hogy a háttérképnek szánt 1024*600-as felbontású fotót ráhúztam GIMP-ben egy üres 1746*1024-es képre, és ezt a nagy képet (aminek a közepére igazítva ül a leendő háttérkép) tettem fel a PlayBookra. Mivel kizárólag landscape módban használom a tabletet, amióta megvan az új asztali állványom, ezért abban az állásban pont annyi látszik a fotóból, amennyi kell, portrait módban viszont a kép nem fedi be teljesen a kijelzőt. 
Abban az esetben, ha valami absztrakt képet rakunk háttérnek (a gyári hátterek java része ilyen), a fentebb taglalt probléma nem zavaró, sőt, nekem eleddig fel sem tűnt, ám fényképeknél nem feltétlenül optimális a felskálázás.
Ha valaki talál valami frappáns megoldást, hogy mindkét állásban jól mutasson a háttérkép, szívesen vesszük.


-igu-

 

1 komment

Címkék: háttérkép felbontás


A bejegyzés trackback címe:

https://playbook.blog.hu/api/trackback/id/tr294368733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagykecseg 2012.04.18. 22:44:02

a megoldás=1024*1024 felbontású kép
süti beállítások módosítása